Praktische Informatie

Praktische Informatie

Mudrun Berltsum


Meedoen aan Mudrun Berltsum kost slechts € 15,- (6 km) of € 17,50 (12 km) En wat krijg je daar dan voor:

- een uitdagende route (6 of 12 km, het is aan jou) met meer dan 20 obstakels

- een gratis sport shirt (geen katoenen slobber shirt maar goeie kwaliteit!)

- bewaakte bagage opslag

- een consumptie-munt, te besteden op het evenementen terrein (bijvoorbeeld tijdens het Koningsnacht-feest, aansluitend aan de Mudrun)

- een douche na afloop

- indien nodig verzorging door het Rode Kruis (we hopen natuurlijk van niet)

- een ervaring om nooit te vergeten!

- een gezellige Koningsnacht met live-muziek na afloop...

Kledingadvies

Schoenen: Doe je aan je eerste obstacle run mee, trek dan lekker je hardloopschoenen aan.

Bovenkleding: Eerste en belangrijkste tip: geen katoen! Je blijft nat en koud, wordt twee keer zo zwaar en overal gaat zand en andere zooi inzitten. Dit geldt niet alleen voor je shirt, maar ook voor broek en sokken.

Broek: In principe zijn hardloopbroekjes prima geschikt voor obstacle running. Kort in de zomer, lang en warm in de winter. Ben je een beetje gehecht aan je huid en geen fan van schaafwonden trek dan iets aan tot over je knieën.

Ondergoed: Hier kunnen we kort over zijn. Geen katoen!

DRAAG GEEN KATOEN! Katoen wordt zwaar en blijft erg lang nat. Daarom is ons belangrijkste advies: Draag geen katoen!

Mudrun Berltsum Junior

Ook dit jaar hebben we weer iets nieuws bedacht: een Junior Mudrun! Jeugd in de leeftijd van 12 t/m 15 jaar kunnen meedoen aan de 6 km run onder begeleiding van iemand van minimaal 18 jaar oud. Per 'begeleider' mogen er maximaal 2 Junior-runners van 12 t/m 15 jaar meelopen. De kosten zijn € 15,- per begeleider en €10,- per Junior,

Vraag & Antwoord

1Waar kan ik parkeren?
Parkeren is mogelijk op de Sybren Lautenbach Strjitte of in de Ds. H. van Eyck van Heslingastraat. In het dorp zal de P-route worden aangegeven.
2Wat is mijn startgroep
Iedere deelnemer heeft een persoonlijke e-mail ontvangen met zijn of haar startgroep en starttijd. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan contact op met organisatie@mudrunberltsum.nl
3Zijn er eet- en drinkgelegenheden op het parcours en/of het terrein?
Op het parcours is één drinkpost voor zowel de 6 als de 12KM. Bij de start staat een feesttent waar eten en drinken verkrijgbaar is.
4Zijn er omkleedfaciliteiten?
Op het start-/finishgebied vind je omkleedruimtes voor mannen en vrouwen.

12718162_519150518256678_3635081621770972087_n

BOOTCAMP

Bootcamp is een absolute aanrader voor langer afstanden. Het is gebaseerd op een militaire all-round fitness training. Je doet het in een groep, in de buitenlucht, en je wisselt conditietraining af met krachtoefeningen. Dat laatste doe je met je eigen lichaamsgewicht. Bij bootcamp beklim je heuvels, gebruik je de klimrekken van een speeltuin als optrekstang of is een parkbankje een perfecte tool om op te drukken. Buitenspelen voor grote kinderen als het ware… Net als in de MUDRUN-modder! Je zult merken dat je met bootcamp snel je krachtniveau verhoogt en dat je conditie per training vooruit gaat. En dat is nu net de combinatie die je nodig hebt voor de MUDRUN!

Crossfit

Crossfit is afwisselend en intensief. De circuittrainingen maken je all-round fit. Ook als beginner merk je al na een paar keer dat je vooruitgaat op het gebied van conditie, maar vooral ook qua kracht. Naast je eigen lichaamsgewicht gebruik je middelen als kettlebells, optrekstangen, zandzakken en stokken.

12718162_519150518256678_3635081621770972087_n

BLESSURE PREVENTIE

'Van het padje af...'

Bij MUDRUN Berltsum ga je je wagen aan een ruig parcours, dus train ook op onverharde wegen. Daarmee kun je enkel- en knieblessures voorkomen. Bouw de duur en intensiteit geleidelijk op, zodat je spieren en gewrichten kunnen wennen aan een ander soort belasting.

Denk ook aan je bovenlichaam

Voorkom schouderblessures. Train functioneel voor de onderdelen die je tijdens MUDRUN Berltsum tegenkomt en vergeet daarbij je bovenlichaam niet. Denk daarbij aan de Monkey Bars, waarbij je met je volledige lichaamsgewicht aan horizontale ladders hangt en naar de overkant moet klimmen (en genadeloos een nat pak haalt als je faalt!)

Rek en strek

Rekken en strekken is nu misschien niet iets waar je reikhalzend naar uit kijkt, maar het helpt écht. Zeker als je meer dan 10 kilometer gaat lopen. Training verkort je spieren en daarmee loop je meer risico op blessures. Voor een goed resultaat houd je je rek- of strek-pose 15 seconden vast.

Voeding

Zorg tijdens je trainingsperiode ook voor goede voeding en genoeg eiwitten voor je spieropbouw. Let erop dat je zowel voor, tijdens als na je modderbad voldoende drinkt.